S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.


Systém progresivního tréninku

 

   Jak se trénuje střelba prakem? To je zřejmě otázka, na kterou neexistuje jednoznačná odpověď. Každý střelec má svůj systém a způsob, jakým trénuje. Lze střílet v přírode, nebo indoor na lapač kuliček. Můžete použít spinner target nebo papírový terč. Lze střílet na různé vzdálenosti, s různým pozadím. Otázka je, co vede ke skutečnému postupnému zlepšování v přesnosti.

   Jak má ale vypadat trénink? Nějakou dobu střílet na terč? Jak dlouho, kolik výstřelů? Stále na jednu velikost terče? 

   Právě potřeba srovnávat vlastní pokrok nebo stagnaci v přesnosti střelby prakem mě vedla k vytvoření systému zapisování jednotlivých tréninků. Jedině tak jsem schopen v čase srovnávat vlastní výsledky a mohu z toho vyvodit závěry a další postup. Nutností je samozřejmě soustavnost tréninku a pravidelné zapisování. Abych si systém zjednodušil, vytvořil jsem jednoduchý formulář, kde se pouze zaškrtávají políčka s velikostí terče a výsledky (kolik mám zásahů z 10 ran). 10 výstřelů na jedno kolo jsem použil stejně, jako je tomu u soutěží. Velikost terčů jsem naopak změnšil na 8 až 2 cm (na sutěžích v ČR se používá sklopný terč o 10 cm průměru). V zahraničí se totiž standardně střílí na 4 cm terč na 10 m vzdálenost. Je tedy třeba se co nejvíc přiblížit těmto pravidlům.

   Abych se vyhnul počítání střel "v duchu" a mohl se tak plně koncentrovat na střelbu, využívám pro rozdělení kuliček na jednotlivá kola dávkovač na léky (cena cca 170 kč). Za každými 10 ranami tak jen odškrtnu ve fromuláři odpovídající políčko. Viz fotografie níže.

   Pokud byste o tento formulář měli zájem, rád vám ho přepošlu emailem.

 

 

 

MDY5YmIxNj